Alles over Huiduitslag door Huisstofmijt Allergie
Ontdek hoe huiduitslag ontstaat door huisstofmijtallergieën, hoe je een allergische reactie op je huid herkent, en praktische tips om dit te voorkomen. Lees meer!
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruikgemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van deze aanvaarding. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
De ondernemer zal bij het product of de dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. Informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. De in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Indien de consument van zijn herroepingsrecht gebruik wenst te maken, is hij verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken aan de ondernemer. Dit kenbaar maken dient de consument te doen middels een schriftelijk bericht of e-mail.
Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, dient hij het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zijn de kosten voor het retourneren van de producten voor de rekening van de consument. Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping, terugbetalen. De ondernemer mag wachten met terugbetalen totdat hij het product heeft ontvangen of de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, afhankelijk van welke situatie zich het eerst voordoet.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor de volgende producten:
a. Producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. Producten die snel bederfelijk zijn of een beperkte houdbaarheid hebben;
c. Producten die om hygiënische redenen niet retour kunnen worden gestuurd en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
De uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts van toepassing indien de ondernemer de consument hierover voor het sluiten van de overeenkomst duidelijk heeft geïnformeerd.
Artikel 9 – De prijs
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en diensten niet verhoogd, met uitzondering van prijswijzigingen als gevolg van wijzigingen in de btw-tarieven.
De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw en andere heffingen. De eventuele kosten van verzending worden apart vermeld.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan de op het moment van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij de ontvangst en uitvoering van bestellingen van producten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt. Met inachtneming van hetgeen in artikel 4 is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere levertijd.
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend product beschikbaar te stellen. De consument zal uiterlijk bij levering op de hoogte worden gesteld dat een vervangend product wordt geleverd.
De risico’s van beschadiging en/of verlies van producten berusten bij de ondernemer tot het moment van levering aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij anders is overeengekomen.
Artikel 12 – Betaling
De consument dient vooraf te betalen, op de door de ondernemer aangegeven wijze, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
Bij niet-tijdige betaling is de consument, na te zijn aangemaand door de ondernemer, in verzuim. De consument is alsdan rente verschuldigd over het openstaande bedrag van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente geldt.
Artikel 13 – Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen een redelijke termijn, volledig en duidelijk omschreven, worden ingediend bij de ondernemer.
De ondernemer zal de klacht binnen 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoorden. Indien een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, zal de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen antwoorden met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 14 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Geschillen tussen de ondernemer en de consument zullen bij voorkeur worden opgelost door middel van overleg. Indien dat niet tot een oplossing leidt, kan de consument de klacht voorleggen aan de bevoegde rechter.
Ontdek hoe huiduitslag ontstaat door huisstofmijtallergieën, hoe je een allergische reactie op je huid herkent, en praktische tips om dit te voorkomen. Lees meer!
Ontdek alles over huisstofmijtallergie: symptomen herkennen, wat te doen tegen huisstofmijt en praktische tips voor een allergievrije slaapkamer. Lees meer!
Leer hoe je huisstofmijten effectief kunt bestrijden met praktische tips en de CleniQ UltraClean Anti-Huisstofmijt Reiniger. Ontdek de oplossing vandaag nog!
Ontdek hoe huisstofmijt je slaapkwaliteit beïnvloedt en leer effectieve tips om jeuk, hoofdpijn en andere slaapklachten te verminderen. Voor een gezondere nachtrust!
Leer het verschil tussen een allergische reactie op je gezicht en huiduitslag. Ontdek veelvoorkomende oorzaken zoals huisstofmijt en praktische oplossingen. Lees meer!
Leer hoe huisstofmijt uitslag veroorzaakt, hoe het je huid beïnvloedt en ontdek effectieve behandelingen om allergische reacties door huisstofmijt te verlichten.
Herken de symptomen van huisstofmijt allergie bij honden en ontdek hoe je je huisdier kunt helpen. Lees onze gids voor een gezonde en allergievrije omgeving.
Last van jeuk aan je hoofd, jeukende ogen of jeuk over het hele lichaam zonder uitslag? Ontdek hoe allergieën, zoals een huisstofmijt allergie, bijdragen aan huidproblemen en wat je eraan...
In deze blog ontdek je de link tussen huisstofmijt allergie en symptomen zoals een loopneus of verstopte neus. Lees wat je kunt doen om klachten te verlichten.
Wakker worden met hoofdpijn? Huisstofmijt allergie kan de oorzaak zijn. Ontdek hoe de CleniQ UltraClean je matras reinigt en symptomen vermindert. Lees meer!
Ontdek hoe huisstofmijt allergieën veroorzaakt en waarom een onhygiënische matras schadelijk is. Lees tips over matras schoonmaken en allergieën voorkomen.